torsdag 2 april 2009

Sådärja Toyota!

Man hejar på olika saker av olika anledningar.

----

Jag hejar tyvärr på ÖSK för jag bodde i Örebro när jag var liten.

Jag hejar på LHC för jag kommer från Mjölby.

Jag hejar på Tiger Woods för alla andra gör det.

Jag hejar på FC Barcelona för att jag bodde där och fick träffa spelarna i 01/02-truppen.

Jag hejar på Leeds för att jag fick en vimpel från min syster en gång. (Kunde du inte köpt en vimpel från ManU eller nåt?)

Jag hejar på Club Atletico Independiente för att jag en gång såg en match där de fullkomligt körde över motståndet och jag vill inte heja på Boca eller River. (För övrigt deras enda bra match på ett år.)

Skulle jag heja på River så är det för att de har fruktansvärt snygga matchställ.

Jag hejar på SAIK för att när jag var liten gick vi på annandagsbandy och min farfar kommer från Sandviken.

Jag hejar på Toyota för att min bror jobbar på Toyota. Visserligen inte F1-stallet, men gaffeltruckar är också spännande!

Jag hejar på Pittsburgh Steelers för jag tyckte deras logo såg ut som ett kort från UNO när jag var liten.

Jag hejar på Colorado Avalanche för att Foppa spelade där.

Jag hejar på Seattle Mariners för Ichiro spelar där.

Jag hejar på Real Madrid för... för... nej... jag hejar helt enkelt inte på dem.

Jag hejar på Sverige för att jag är svensk.

----

Vissa saker hejar jag på mer än andra. Förlorar FCB en match kan jag vara sur i några dagar. Förlorar ÖSK en match så skulle jag nog kunna bry mig mer.

Vissa lag är på en annan nivå än andra. Jag tror SAIK har några färre fans än Colorado Avalanche.

Till vissa lag är jag bara en medgångssupporter. "Steelers vann Superbowl! YEAH!"

----

Toyota fick nu tillbaks sin 3:e-plats efter att Hamilton blivit diskad. Oavsett hur mycket jag hejar på Toyota eller varför så var det ett häståk av båda förarna: starta från sista ledet och komma 3:a och 4:a! Har Toyota fått koll på bilarna nu? Hoppas de kan klara sig utan missöden i Malaysia.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hejar på dig Jonas! Det ska bli härligt att träffa dig på söndag!
morsan

Jonas sa...

Ni är välkomna hit... PÅ MÅNDAG!!!

Kul att ni har koll på läget!

Anonym sa...

Jag skall be att få be om ursäkt för din mor. Hon har alltid haft problem med "klocka fram - klocka bak" problematiken. För övrigt så ses vi snart - HÄRLIGT!

farsan

Anonym sa...

KOLL PÅ LÄGET!? Det må du tro att jag har Jonas: Fullständig koll!!
Jag vet att jag ska åka från våren i Sverige till hösten i Argentina och att vi har semester nu och att det är Påsk snart!
Jag vet att vi ska träffa dig och att jag inte behöver planera eller fundera på något annat än min egen packning! Åh så skönt det ska bli med egen guide i Buenos Aires!!! Vi ses på MÅNDAG!
Kram// morsan

Jonas sa...

Toyota... 3:a och 4:a i Malaysia! Inte så pjåkigt!

Ulrica sa...

Hejhej!
Glad påsk på er alla tre! Hoppas att ni har det bra så här mitt i mörkaste och kallaste hösten... ;-P
Själva njuter vi av 23 grader (i solen), blåsippor, ljusa kvällar och en ibland outhärdlig kakafoni av fågelserenader. Livet är hårt.

Kram
sis

Martin Sund sa...

Kan tänka mig att en viss Barcelona-fan var ganska nöjd härom dan när Bayern München utskåpades med 4-0....

Men iväll smäller det! Vi tar ikapp, inga problem! En biljett till returmötet i München kostade innan matchen i Barcelona 180 euro... direkt efter kostade de 70 euro.

Skall försöka hitta en pub i Edinburgh ikväll och heja så gott det går (hejar på bayern eftersom jag bor där)..

Ha det gött! Elin hälsar!