torsdag 9 juli 2009

Nu vet jag hur det ser ut på Mars...


Det finns bra mycket att berätta om min senaste och näst sista resa här i Argentina, men jag antar att vi måste ha något att snacka om när jag kommer hem också. Här är bilderna:


Luke Skywalker... nästan i alla fall (månen är ditklippt, men det såg precis ut så!)


Smått punkterat däck...

Garganta del Diablo by night


Team Salta 2009: Olivier, Jonas Kaija


Kaija


Jonas och Olivier vid Montaña de los Siete Colores


Skaplig lutning uppåt till kaktusarna och ett bergspass. Krokig väg.


Modernt med hoppbilder ska ni veta.


På toppen av en liten kulle.


Ruta 40. Världens kanske sämsta väg. Vi åkte ca 6 timmar grusväg den dagen. Resultat: punktering och 630 peso i avgift. Ouch.

Vingård i Cafayate

"För den som tittar utan att se är Jorden inte längre Jorden" Djupt


Bolivianskt band i "Amfiteatro"


Det häftigaste jag sett på bra länge. Går inte att få med känslan på bild.


Jag och min bästa kompis.



En hund.

Idag firar Argentina sin Independence Day. Glad 9:e juli!

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Helt otroliga bilder!
En fråga bara: "din bästa kompis" - vad är det? I handen ser det ut som om du har Lottas på Bråkmakargatan gosegris Bamsen i handen.

4 dagar kvar...
/sis

Anonym sa...

Men Ulrica, det var ju HUNDEN (på nästa bild) som var hans bästa kompis. Eller hur Jonas???
Mamma

kalasklara sa...

hahaha, fan vilkan fin Waapo du har =)