måndag 20 oktober 2008

Olidligt...


Njae... kanske inte riktigt än. Men tillräckligt varmt.

Nu är jag nöjd med temperaturen. Såhär kan det gärna vara fram till juli: 27 grader, sol och en lätt bris. Om ni klagar på att jag nämner vädret mycket så tänker jag inte sluta med det. Nu är det äntligen jag som bor i solen! Hur har ni det med vädret?

Hur som helst är det fuktigt. Jag kom nyss hem från en medellång springtur och sitter nu och eftersvettas. Jag kom hem för en halvtimme sen.

Springturen börjar med en lätt 2 km-sträcka i stadsmiljö och i nedförsbacke. Sen kommer man ut till en liten sjö med ett 2 km-spår som man kan springa valfritt antal varv i beroende på hur spänstig man känner sig. Idag sprang jag 2 varv. Rimligtvis slutar löpturen också med stadslöpning.

När man precis har sprungit bort från sjön blir det riktigt jobbigt, speciellt nu när temperaturen blivit en faktor också. Träffar man då också ett rödljus så är det inte svårt att ge upp... men icke, ty det finns en lösning: The Complete Rocky I-VI Soundtrack!

Har jag hållit ett bra tempo och inte slösprungit så kommer "Hearts on fire" eller "Going the Distance" upp på spellistan då, och då får man faktiskt extra energi. (Även om jag kanske inte riktigt är Stallone så kan man ju låtsas lite grann!) Testa att springa med dessa låtar i spellistan och känn efter själva:

Eye of the Tiger
Redemption
Pushin'
Going the Distance
Gonna Fly Now
Training Montage
Hearts on Fire

En och annan ACDC låt är också bra att varva (folk/spellistan) med! "Thunderstruck" är mycket bra!

Vi har ju 2 månader kvar till riktiga sommaren börjar. Springa då?

(Eftersvettas fortfarande!)

Inga kommentarer: